Pealkiri: 

6. klasside õpilaste teadmised tervisenõukogudest ning tervisekäitumine toitumise, kehalise aktiivsuse ja eluga rahulolu osas

Autorid: Kalinin M
Väljaandja/tellija: Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituut
Märksõnad: toitumine, füüsiline aktiivsus, rahulolu, tervisedendus, õpilased
Välja antud: 2013
Avaldamise koht: Tartu
Tüüp: Magistritöö
Failid:
Nimi SuurusFormaat
Kalinin2013.pdf471.8 kBAdobe PDF
Alamvaldkonnad:Rahvastiku tervise ajatrendid
Kirjeldus: Tervislik toitumine ja kehaline aktiivsus on eluga rahulolu ja tervise aluseks, mida tuleb juba lapseeast jälgida. Selgitamaks välja ja võrdlemaks, millised on tervist edendavate koolide ja tavakoolide 6.klasside õpilaste tervisekäitumine toitumise, kehalise aktiivsuse, eluga rahulolu osas ning teadmised tervisedendusest ja tervisenõukogude olemasolust, küsitleti 277 õpilast. Selgus, et tervist edendavate koolide õpilastel on sarnane või isegi halvem tervisekäitumine ning teadmised tervisedendusest ja tervisenõukogudest kui tavakoolide õpilastel. Ilmnes, et tavakoolide ja tervist edendavate koolide õpilaste päevane keskmine kehaline aktiivsus (vähemalt 60 minutit päevas ja 3-4 korda nädalas vabal ajal) ja toitumine (eelkõige puu- ja köögiviljade tarbimises) ei erinenud. Ilmnes ka, et tavakoolide ja tervist edendavate koolide õpilaste keskmine eluga rahulolu ei erinenud. Uurimuse põhjal selgus, et tervistedendavad koolid ei ole tervisedenduslikes aspektides arenenumad kui tavakoolid.